Σε καμία μας επικοινωνία, δεν πρόκειται ποτέ να σας ζητήσουμε τους προσωπικούς σας κωδικούς. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αγνοήσετε οποιοδήποτε μήνυμα ή email σας ζητά να τους μοιραστείτε.
Δείτε παρακάτω πρακτικές συμβουλές για να δημιουργήσετε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και πώς να τους προφυλάξετε.
Δημιουργήστε ισχυρούς κωδικούς
Οι κωδικοί σας πρέπει να συνδυάζουν 2 στοιχεία:
- Να είναι σύνθετοι. Μη χρησιμοποιείτε απλές λέξεις που συνδέονται άμεσα με εσάς. Πρέπει ακόμη να περιέχουν αριθμούς, σύμβολα και κεφαλαία γράμματα. Καλό είναι να μην περιέχουν τις λέξεις Alpha, Bank, κωδικός, password, το όνομα ή την ημερομηνία γέννησής σας.
- Να περιέχουν ικανό αριθμό χαρακτήρων. Όσο περισσότερους χαρακτήρες περιέχει το password τόσο πιο ισχυρό είναι. Μπορείτε ακόμη να επιλέγετε passphrase, δηλαδή ο κωδικός σας να είναι μια ολόκληρη φράση, ώστε να θυμάστε πιο εύκολα έναν κωδικό που ξεπερνάει τους 12 χαρακτήρες.
Μην αποθηκεύετε τους κωδικούς σας
Ποτέ μην αποθηκεύετε τους κωδικούς σας, σε καμία συσκευή σας.
Αν θέλετε να τους σημειώσετε, φυλάξτε χωριστά το Username από το Password, σε διαφορετικό και ασφαλές μέρος, και με τρόπο που να μην είναι εμφανές τι αφορούν.
Αλλάζετε τους κωδικούς σας συχνά
Ένα ισχυρό Password χάνει τη δύναμή του αν παραμένει ίδιο για πολύ καιρό. Γι’ αυτό πρέπει να το αλλάζετε συχνά. Εμείς σας ζητάμε να αλλάξετε υποχρεωτικά το Password κάθε 3 ή 6 μήνες, ωστόσο καλό είναι να το αλλάζετε με μεγαλύτερη συχνότητα.
Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς σας
Οι κωδικοί σας είναι αυστηρά προσωπικοί και δεν πρέπει ποτέ να τους αποκαλύπτετε σε κανέναν. Είναι μόνο δικοί σας και πρέπει να τους γνωρίζετε μόνο εσείς.
Ποτέ δεν θα σας ζητήσουμε τους κωδικούς σας. Αγνοήστε οποιονδήποτε σας ζητήσει τους κωδικούς σας, είτε μέσα από email είτε σε τηλεφωνική επικοινωνία, προσποιούμενος ότι είναι εκπρόσωπος της Alpha Bank, λογιστής κ.λπ., είτε με οποιονδήποτε άλλον τρόπο.
Αν διαπιστώσετε ή υποπτευθείτε κλοπή ή υποκλοπή κωδικών, καλέστε μας αμέσως στο 2103260000. Πείτε «υποψία απάτης» στο ηχογραφημένο μήνυμα, για να σας συνδέσουμε αμέσως με εκπρόσωπο.
Για θέματα απάτης, η τηλεφωνική γραμμή είναι διαθέσιμη όλο το 24ωρο, σε καθημερινή βάση.
Ενημερωθείτε για τις πιο συχνές απάτες που στοχεύουν στην υποκλοπή κωδικών.