Πώς λειτουργεί η απάτη
Ο απατεώνας σάς τηλεφωνεί και σας καθοδηγεί να κάνετε μεταφορά ή κατάθεση ποσού σε λογαριασμό τρίτου μέσα από ΑΤΜ. Για να το πετύχει, λέει ότι δικαιούστε:
- Κάποιο επίδομα (π.χ. Market Pass).
- Επιστροφή ποσού από κρατικό οργανισμό (π.χ. ΕΦΚΑ).
Σας κατευθύνει να επιλέξετε σε ΑΤΜ «Μεταφορά σε λογαριασμό» ή «Κατάθεση σε λογαριασμό». Έπειτα, σας δίνει έναν αριθμό λογαριασμού που σας ζητά να τον πληκτρολογήσετε στο ATM και έναν κωδικό για να τον συμπληρώσετε στο πεδίο «Ποσό». Ο κωδικός αυτός είναι το ποσό που ο απατεώνας θέλει να μεταφέρετε.
Πώς μπορείτε να προστατευτείτε
Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν μπορείτε να λάβετε χρήματα από δημόσια υπηρεσία μέσα από τις υπηρεσίες για μεταφορά ή κατάθεση χρημάτων. Με τις υπηρεσίες αυτές μπορείτε να κάνετε αποκλειστικά και μόνο μεταφορά ή κατάθεση χρημάτων σε λογαριασμούς άλλων πελατών της τράπεζας.
Πρέπει να είστε υποψιασμένοι και να κλείσετε αμέσως το τηλέφωνο αν κάποιος πει ότι, για παράδειγμα, είναι ο λογιστής σας και σας ζητήσει να:
- Πάτε σε ATM για να πάρετε κάποιο επίδομα.
- Πληκτρολογήσετε στο πεδίο του ποσού κάποιον κωδικό που θα σας δώσει για να πάρετε τα χρήματα.
Αν υποψιάζεστε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, ακυρώστε τη συναλλαγή αμέσως και τηλεφωνήστε στο 2103260000.
Πώς σας προστατεύουμε
Για να συμβάλουμε στην προστασία σας, μειώσαμε το ημερήσιο όριο σε 2.500€ από 5.000€ ανά κάρτα για μεταφορές μέσα από ΑΤΜ.
Ακόμη, στην οθόνη του ATM εμφανίζεται μήνυμα που σας προτρέπει να είστε επιφυλακτικοί πριν προχωρήσετε σε μεταφορά ποσού, καθώς έχουν αναφερθεί περιστατικά απάτης με τη συγκεκριμένη συναλλαγή.