Συμβούλια και Επιτροπές
- Εταιρική Διακυβέρνηση
- Συμβούλια και Επιτροπές
- Επιτροπές που απαρτίζονται από Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου
- Επιτροπές που απαρτίζονται από Μέλη της Διοίκησης
Επιτροπή Ελέγχου
Η σύνθεση της Επιτροπής Ελέγχου ορίζεται από τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων. Σήμερα η Επιτροπή Ελέγχου απαρτίζεται από πέντε Μέλη, από τα οποία τρία είναι Μη Εκτελεστικά Ανεξάρτητα. Ένα από τα Ανεξάρτητα Μέλη ορίζεται Πρόεδρος της Επιτροπής, ενώ τα υπόλοιπα ορίζονται Μέλη της Επιτροπής. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής διαθέτει την απαιτούμενη εξειδίκευση και την εμπειρία για να εποπτεύει τους ελέγχους, καθώς και τις λογιστικές και τις χρηματοοικονομικές πολιτικές και διαδικασίες που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Επιτροπής. Τα Μέλη της Επιτροπής διαθέτουν συλλογικά επαρκή γνώση του τραπεζικού τομέα και εν γένει τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία για την επαρκή εκτέλεση των καθηκόντων της.
Η Επιτροπή Ελέγχου εποπτεύει τη σύνταξη και τη δημοσιοποίηση των ετήσιων Οικονομικών Καταστάσεων της Τράπεζας και του Ομίλου, καθώς και τη διεξαγωγή εσωτερικών και εξωτερικών ελέγχων στην Τράπεζα. Εξασφαλίζει την επικοινωνία μεταξύ του Εσωτερικού Ελεγκτή, των Εξωτερικών Ελεγκτών και των Εποπτικών Αρχών με το Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ αξιολογεί το έργο των Διευθύνσεων Εσωτερικού Ελέγχου και Κανονιστικής Συμμόρφωσης. Μεριμνά για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών και αξιολογεί την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου της Τράπεζας και των Εταιρειών του Ομίλου.
Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων
Η σύνθεση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Σήμερα η Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων απαρτίζεται από τέσσερα Μέλη, από τα οποία τρία είναι Μη Εκτελεστικά Ανεξάρτητα. Ένα από τα Ανεξάρτητα Μέλη ορίζεται Πρόεδρος της Επιτροπής, ενώ τα υπόλοιπα ορίζονται Μέλη της Επιτροπής. Όλα τα Μέλη της Επιτροπής έχουν προηγούμενη εμπειρία στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, καθώς και κατάλληλες γνώσεις, κατάλληλες δεξιότητες και κατάλληλη εξειδίκευση, ατομικά και συλλογικά, όσον αφορά τη διαχείριση κινδύνων και τις πρακτικές ελέγχου. Τουλάχιστον ένα Μέλος είναι εξοικειωμένο με το πλαίσιο διαχείρισης, τις πολιτικές, τις πρακτικές και τις διαδικασίες για τα Μη Εξυπηρετούμενα Ανοίγματα και τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια.
Η Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο τη στρατηγική ανάληψης κινδύνων και διαχείρισης κεφαλαίων και καθορίζει τις αρχές που διέπουν τη διαχείριση κινδύνων ως προς την αναγνώριση, την πρόβλεψη, τη μέτρηση, την παρακολούθηση, τον έλεγχο και την αντιμετώπισή τους. Μεριμνά για την ανάπτυξη εσωτερικού συστήματος διαχείρισης κινδύνων και αξιολογεί τις υποβαλλόμενες αναφορές από τον Chief Risk Officer. Προβλέπει τη διενέργεια τουλάχιστον ετήσιων ασκήσεων προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (stress tests), ενώ ενημερώνεται για τις εκθέσεις των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών που αφορούν τη διαχείριση κινδύνων.
Επιτροπή Αποδοχών
Η σύνθεση της Επιτροπής Αποδοχών ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Σήμερα η Επιτροπή Αποδοχών απαρτίζεται από τέσσερα Μέλη, από τα οποία δύο είναι Μη Εκτελεστικά Ανεξάρτητα. Ένα από τα Ανεξάρτητα Μέλη ορίζεται Πρόεδρος της Επιτροπής, ενώ τα υπόλοιπα ορίζονται Μέλη της Επιτροπής. Όλα τα Μέλη της Επιτροπής διαθέτουν επαρκείς γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία όσον αφορά πολιτικές και πρακτικές αποδοχών, καθώς και όσον αφορά τα κίνητρα και τους κινδύνους που είναι δυνατόν να προκύψουν από αυτά. Τουλάχιστον ένα Μέλος διαθέτει επαρκή επαγγελματική εμπειρία στη διαχείριση κινδύνων.
Η Επιτροπή Αποδοχών παρέχει την υποστήριξη και τις συμβουλές της στα Μη Εκτελεστικά Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου σχετικά με τον σχεδιασμό των Πολιτικών Αποδοχών για την Τράπεζα και για τις Εταιρείες του Ομίλου, σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές και εποπτικές διατάξεις, και είναι αρμόδια για την προετοιμασία των αποφάσεων που πρόκειται να ληφθούν από τα Μη Εκτελεστικά Μέλη αναφορικά με τις αποδοχές των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Δείτε τον Κανονισμό Λειτουργίας της Επιτροπής Αποδοχών.
Επιτροπή Εταιρικής Διακυβέρνησης και Ανάδειξης Υποψηφίων
Η σύνθεση της Επιτροπής Εταιρικής Διακυβέρνησης και Ανάδειξης Υποψηφίων ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Σήμερα η Επιτροπή Εταιρικής Διακυβέρνησης και Ανάδειξης Υποψηφίων απαρτίζεται από τέσσερα Μέλη, από τα οποία δύο είναι Μη Εκτελεστικά Ανεξάρτητα. Ένα από τα Ανεξάρτητα Μέλη ορίζεται Πρόεδρος της Επιτροπής, ενώ τα υπόλοιπα ορίζονται Μέλη της Επιτροπής. Τα Μέλη της Επιτροπής διαθέτουν συνολικά τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία σχετικά με τις εργασίες της Τράπεζας, ώστε να αξιολογούν την κατάλληλη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου και, μεταξύ άλλων, τη διαδικασία επιλογής και τις απαιτήσεις καταλληλότητας, με στόχο να εκτελούν με επάρκεια τα καθήκοντα της Επιτροπής.
Η Επιτροπή Εταιρικής Διακυβέρνησης και Ανάδειξης Υποψηφίων διασφαλίζει ότι η σύνθεση, η δομή και η λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου πληρούν τις νομικές, τις εποπτικές και τις κανονιστικές απαιτήσεις, επιδιώκει την εφαρμογή των βέλτιστων διεθνών πρακτικών εταιρικής διακυβέρνησης και διαμορφώνει πολιτική ανάδειξης υποψήφιων Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, εισηγούμενη σχετικά στο Διοικητικό Συμβούλιο. Διασφαλίζει την ανάδειξη υποψήφιων Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου με αποτελεσματική και διαφανή διαδικασία, δημιουργεί τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την εξασφάλιση ομαλής διαδοχής και συνέχειας του Διοικητικού Συμβουλίου και επιβλέπει την εφαρμογή όλων των ως άνω πολιτικών, πρακτικών και διαδικασιών υλοποίησής τους.
Δείτε τον Κανονισμό Λειτουργίας της Επιτροπής Εταιρικής Διακυβέρνησης και Ανάδειξης Υποψηφίων.
Εκτελεστική Επιτροπή
Ενδεικτικά, οι κύριες αρμοδιότητες της Επιτροπής περιλαμβάνουν, χωρίς να περιορίζονται σε αυτά, την κατάρτιση της στρατηγικής, του επιχειρησιακού σχεδίου και του ετήσιου προϋπολογισμού της Τράπεζας και του Ομίλου, προκειμένου να υποβληθούν προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και την κατάρτιση των ετήσιων και των τριμηνιαίων Οικονομικών Καταστάσεων, τη διαχείριση της κατανομής κεφαλαίων προς τις Επιχειρησιακές Μονάδες και τη λήψη αποφάσεων επ’ αυτής, την κατάρτιση της Αναφοράς για τη Διαδικασία Εσωτερικής Αξιολόγησης Επάρκειας Κεφαλαίου (Internal Capital Adequacy Assessment Process – ICAAP) και της Αναφοράς για τη Διαδικασία Εσωτερικής Αξιολόγησης Επάρκειας Ρευστότητας (Internal Liquidity Adequacy Assessment Process – ILAAP), την επισκόπηση και την έγκριση των Πολιτικών της Τράπεζας, την έγκριση και τη διαχείριση όλων των ομαδικών προγραμμάτων που προτείνει η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού για το Προσωπικό και τη διασφάλιση της επάρκειας της διακυβέρνησης, των διαδικασιών και των συστημάτων που αφορούν τον Σχεδιασμό Ανάκαμψης. Πέραν των ανωτέρω, η Επιτροπή έχει την ευθύνη για την υλοποίηση της συνολικής στρατηγικής κινδύνων –περιλαμβανομένων της διάθεσης ανάληψης κινδύνων και του πλαισίου διαχείρισης κινδύνων του ιδρύματος– ενός επαρκούς και αποτελεσματικού πλαισίου εσωτερικής διακυβέρνησης και εσωτερικού ελέγχου, της διαδικασίας επιλογής και της διαδικασίας αξιολόγησης της καταλληλότητας των Κατόχων Καίριων Θέσεων, της διανομής τόσο των εσωτερικών όσο και των εποπτικών κεφαλαίων, καθώς και του καθορισμού των ποσών και των τύπων τους και των στόχων για τη διαχείριση της ρευστότητας της Τράπεζας.