Αρχές και Πρακτικές Εταιρικής Διακυβέρνησης
Η Εταιρική Διακυβέρνηση είναι ένα σύστημα αρχών και πρακτικών βάσει του οποίου οργανώνεται, λειτουργεί και διοικείται η ανώνυμη εταιρία, ώστε να διαφυλάσσονται και να ικανοποιούνται τα έννομα συμφέροντα όλων όσων συνδέονται με την εταιρία.
Η Alpha Bank υιοθέτησε και εφάρμοσε, ήδη από το 1994, τις αρχές της Εταιρικής Διακυβέρνησης, επιδιώκοντας τη διαφάνεια στην επικοινωνία με τους Μετόχους της, τα Στελέχη, τους Υπαλλήλους, τους Συνεργάτες, τους Εργολάβους και τους Προμηθευτές και την άμεση και συνεχή ενημέρωση του επενδυτικού κοινού. Καταβάλλοντας συνεχή προσπάθεια ώστε να ανταποκριθεί με συνέπεια στις προσδοκίες των Πελατών και της Πολιτείας, η Alpha Bank εφαρμόζει τον νόμο και το κανονιστικό πλαίσιο που αφορά τον χρηματοπιστωτικό τομέα, καθώς και όσα ειδικότερα ισχύουν για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Η αποτελεσματική Εταιρική Διακυβέρνηση δεν συνιστάται από καθορισμένο πρόγραμμα αλλά από μία συνεχή προσπάθεια ενσωμάτωσης στις εκάστοτε προτεινόμενες παραμέτρους σε συνδυασμό με τις συνεχώς αυξανόμενες προσδοκίες της κοινωνίας. Η σωστή εταιρική δομή και διαδικασίες έχουν ως αποτέλεσμα την επιτυχημένη Εταιρική Διακυβέρνηση, η οποία προωθεί την εταιρική αναγνώριση και φήμη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Τράπεζα έχει υιοθετήσει τις ακόλουθες αρχές και πρακτικές:
- Διαχωρισμός των καθηκόντων του Προέδρου από αυτά του Διευθύνοντος Συμβούλου και εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος εσωτερικού ελέγχου στον Όμιλο σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.
- Θέσπιση Κώδικα Δεοντολογίας κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας, με σκοπό την προώθηση των προτύπων που επιβάλλει η σύγχρονη διακυβέρνηση των εταιριών και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των κανόνων για τον Εσωτερικό Έλεγχο.
- Δημιουργία διαύλου επικοινωνίας, από τον Ιανουάριο του 2013, σύμφωνα με τον οποίο οι Εργαζόμενοι μπορούν να καταγγείλουν εμπιστευτικά πιθανές παραβιάσεις κάποιας πολιτικής ή να ζητήσουν συμβουλές (whistleblowing).