Πώς λειτουργεί η απάτη
Με τις τηλεφωνικές απάτες ή vishing (voice phising), όπως είναι γνωστές, οι επιτήδειοι προσπαθούν να αλιεύσουν προσωπικά στοιχεία μέσα από τηλεφωνικές κλήσεις.
Συγκεκριμένα, προσπαθούν, με όσο πιο πειστικό τρόπο μπορούν, να σας παραπλανήσουν για να σας υποκλέψουν στοιχεία, όπως οι κωδικοί για το e-Banking, με σκοπό να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς της επιχείρησής σας και να πραγματοποιήσουν συναλλαγές ηλεκτρονικής απάτης.
Οι πιο διαδεδομένες μέθοδοι που εφαρμόζουν είναι:
- Υποτιθέμενοι συνεργάτες ή κρατικοί φορείς. Προσποιούνται ότι είναι λογιστές, ή εκπρόσωποι της Alpha Bank, ή άλλων φορέων. Με πρόσχημα ότι πρόκειται να σας καταθέσουν κάποια κρατική επιδότηση, σας ζητούν προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς e-Βanking, αριθμό και PIN καρτών.
- Απάντηση σε αγγελία. Προσποιούνται ότι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα αγαθό για το οποίο έχετε βάλει αγγελία πώλησης. Είναι επίμονοι και ζητούν πιεστικά τα προσωπικά στοιχεία σας, όπως κωδικούς e-Βanking, αριθμό και PIN καρτών, με πρόσχημα ότι θέλουν να σας μεταφέρουν αμέσως για τα χρήματα για την αγορά.
- Ενδιαφέρον για κράτηση σε ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.λπ. Είναι επίμονοι και ζητούν πιεστικά τα προσωπικά στοιχεία σας, όπως κωδικούς e-Βanking, αριθμό και PIN καρτών, με πρόσχημα ότι θέλουν να σας μεταφέρουν αμέσως τα χρήματα για να επιβεβαιώσουν την κράτηση.
- Υποτιθέμενοι πελάτες. Προσποιούνται ότι είναι πελάτες της επιχείρησής σας και επιθυμούν να προπληρώσουν αμέσως για την παραγγελία τους ή για την υπηρεσία που τους προσφέρετε.
Αν τυχόν κοινοποιήσατε τους κωδικούς για το e-Banking της επιχείρησής σας, πρέπει να επικοινωνήσετε αμέσως μαζί μας στο 2103260000. Πείτε «υποψία απάτης» στο ηχογραφημένο μήνυμα, για να σας συνδέσουμε αμέσως με εκπρόσωπο.
Για θέματα απάτης, η τηλεφωνική γραμμή είναι διαθέσιμη όλο το 24ωρο, σε καθημερινή βάση.
Πώς μπορείτε να προστατευτείτε
Οι τηλεφωνικές απάτες τέτοιου είδους έχουν συνήθως κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που πρέπει να γνωρίζετε.
Άγνωστος αριθμός
Οι κλήσεις γίνονται από άγνωστους σε εσάς αριθμούς. Αποφεύγετε να απαντάτε σε τέτοιες κλήσεις, και σε καμία περίπτωση μη δίνετε τους κωδικούς για το e-Banking ή τα PIN για τις κάρτες της επιχείρησής σας.
Παραπλανητικές οδηγίες
Συνήθως προσπαθούν με μεγάλη μεθοδικότητα να σας πείσουν να ακολουθήσετε τις οδηγίες τους, έτσι ώστε να λάβετε πιο γρήγορα χρήματα στον λογαριασμό της επιχείρησής σας. Ουσιαστικά ζητούν από εσάς να κάνετε κάποιες ενέργειες, με σκοπό να σας υποκλέψουν τους προσωπικούς κωδικούς για το e-Banking της επιχείρησής σας, και τελικά να στείλετε εσείς χρήματα σε αυτούς και όχι το αντίστροφο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες τους.
Χρήση κωδικών
Τις περισσότερες φορές θα σας ζητήσουν και τους κωδικούς για το e-Banking της επιχείρησής σας, τον 6ψήφιο κωδικό myAlpha Code που λάβατε με Viber, SMS ή μέσα από τη myAlpha Code συσκευή, ή το PIN για τις κάρτες σας. Φυσικά, δεν πρέπει να τους δώσετε ποτέ και σε κανέναν.