Ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ν.4224/2013 θεσπίσθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδας (Τ.τ.Ε.) τον Αύγουστο του 2014, µε έναρξη εφαρμογής από όλα τα πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύµατα την 31η Δεκεμβρίου 2014.
Τον Ιούνιο του 2021 δημοσιεύθηκε ο αναθεωρημένος Κώδικας Δεοντολογίας (ΦΕΚ, τ. Β, 2411/07.06.2021) που θεσπίσθηκε με απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδας (392/31.5.2021).
Με τον Κώδικα Δεοντολογίας θεσπίζονται οι γενικές αρχές συμπεριφοράς και υιοθετούνται βέλτιστες πρακτικές, οι οποίες στοχεύουν στην αμοιβαία δέσμευση και την ανταλλαγή της αναγκαίας πληροφόρησης μεταξύ Δανειολήπτη και ιδρύματος, έτσι ώστε κάθε πλευρά να σταθμίσει τα οφέλη ή τις συνέπειες εναλλακτικών λύσεων εξυπηρέτησης (λύσεις ρύθμισης) ή οριστικού διακανονισμού (λύσεις οριστικής διευθέτησης) των δανείων σε καθυστέρηση, με τελικό σκοπό την επιλογή της καταλληλότερης λύσης κατόπιν της ανά περίπτωση αξιολόγησης. Στον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας, μεταξύ άλλων, εξειδικεύεται περαιτέρω το πεδίο εφαρμογής του και οι διαδικασίες που αφορούν φυσικά πρόσωπα και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, η Alpha Bank είναι πρόθυμη να συμβάλει στη διευκόλυνση των Δανειοληπτών-Πελατών της που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, ενημερώνοντάς τους έγκαιρα και με σαφήνεια, αναφορικά με εναλλακτικές λύσεις εξυπηρέτησης (λύσεις ρύθμισης) ή οριστικού διακανονισμού (λύσεις οριστικής διευθέτησης) των οφειλών τους σε καθυστέρηση εντός των ορίων των πραγματικών δυνατοτήτων τους κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας.
Σε εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, η Alpha Bank έχει θεσπίσει συγκεκριμένη “Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων” (Δ.Ε.Κ.).
Περαιτέρω, στις 18 Ιουλίου 2021 δημοσιεύτηκε ο Ν. 4818/2021, στο άρθρο 39 του οποίου προβλέπεται η διεξαγωγή αποκλειστικά μέσω ψηφιακής πλατφόρμας των Σταδίων 2 και 4 της Διαδικασίας Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.) του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4224/2013, η οποία τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία τον Οκτώβριο του 2023.